Основною метою навчального предмета «Фізична культура» є: формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров'я, фізичного розвитку та фізичної підготовки; гармонійний розвиток природних здібностей та психічних якостей; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя.
1. Які вимоги до правил безпеки на заняттях з легкої атлетики?
ТАБЛИЦЯ
контрольних нормативів по модулю “Легка атлетика” 5 – 11 класи
Клас
Навчальні нормативи
Рівні компетентності
Високий
Достатній
Середній
Низький
5
(1рік навчання)
Біг 30м.
Хлопці
5.8
6.5
7.0
біл. 7.0
Дівчата
6.2
6.9
7.4
біл. 7.0
Біг 60м.
Хлопці
10.0
10.8
11.8
біл. 11.8
Дівчата
10.5
11.2
12.0
біл. 12.0
Стрибок у довжину з місця.
Хлопці
160
140
120
до 120 см.
Дівчата
140
120
110
до 110см.
Стрибок у довжину з розбігу.
Хлопці
280
260
240
до 240см.
Дівчата
240
220
200
до 200см.
Метання малого м’яча на дальність.
Хлопці
28
22
15
до 15м
Дівчата
16
13
10
до 10м
Рівномірний біг (м).
Хлопці
1000
800
600
до 600м
Дівчата
1000
800
600
до 600м
6
(2 рік навчання)
Біг 30м.
Хлопці
5.6
6.2
6.7
біл. 6.7
Дівчата
6.0
6.6
7.1
біл. 7.1
Біг 60м.
Хлопці
9.8
10.6
11.5
біл. 11.5
Дівчата
10.4
11.0
11.8
біл. 11.8
Стрибок у довжину з місця.
Хлопці
170
150
130
до 130 см.
Дівчата
150
130
120
до 120см.
Стрибок у довжину з розбігу.
Хлопці
300
280
260
до 260см.
Дівчата
260
240
220
до 220см.
Метання малого м’яча на дальність.
Хлопці
30
24
17
до 17м
Дівчата
18
15
12
до 12м
Рівномірний біг (м).
Хлопці
1200
1000
700
до 700м
Дівчата
1000
800
600
до 600м
7
(3 рік навчання)
Біг 30м.
Хлопці
5.4
6.0
6.4
біл. 6.4
Дівчата
5.8
6.4
6.8
біл. 6.8
Біг 60м.
Хлопці
9.6
10.4
11.2
біл. 11.2
Дівчата
10.3
10.8
11.6
біл. 11.6
Стрибок у довжину з місця.
Хлопці
180
160
140
до 140 см.
Дівчата
160
140
130
до 130см.
Стрибок у довжину з розбігу.
Хлопці
330
300
280
до 280см.
Дівчата
280
260
240
до 240см.
Метання малого м’яча на дальність.
Хлопці
34
26
20
до 20м
Дівчата
20
16
14
до 14м
Рівномірний біг 1000м.
Хлопці
4.40
5.00
5.30
біл.5.30
Дівчата
5.10
5.30
6.00
біл. 6.00
8
(4 рік навчання)
Біг 30м.
Хлопці
5.2
5.8
6.2
біл. 6.2
Дівчата
5.6
6.2
6.7
біл. 6.7
Біг 60м.
Хлопці
9.0
10.0
10.8
біл. 10.8
Дівчата
10.3
10.8
11.4
біл. 11.4
Стрибок у довжину з місця.
Хлопці
185
170
150
до 150 см.
Дівчата
165
145
130
до 130см.
Стрибок у довжину з розбігу.
Хлопці
360
320
300
до 300см.
Дівчата
290
270
250
до 250см.
Метання малого м’яча на дальність.
Хлопці
36
30
23
до 23м
Дівчата
22
18
15
до 15м
Рівномірний біг Х-1500м. Д-1000м.
Хлопці
6.50
7.20
8.00
біл.8.00
Дівчата
5.20
5.40
6.10
біл. 6.10
9
(5 рік навчання)
Біг 30м.
Хлопці
5.0
5.6
6.0
біл. 6.0
Дівчата
5.5
6.0
6.7
біл. 6.7
Біг 60м.
Хлопці
8.8
9.8
10.4
біл. 10.4
Дівчата
10.2
10.6
11.4
біл. 11.4
Стрибок у довжину з місця.
Хлопці
200
180
160
до 160 см.
Дівчата
170
150
135
до 135см.
Стрибок у довжину з розбігу.
Хлопці
390
340
320
до 320см.
Дівчата
300
270
250
до 250см.
Метання малого м’яча на дальність.
Хлопці
40
32
26
до 26м
Дівчата
24
19
16
до 16м
Рівномірний біг Х-1500м. Д-1000м.
Хлопці
6.30
7.00
7.30
біл.7.30
Дівчата
5.20
5.40
6.20
біл. 6.20
10
(6 рік навчання)
Біг 30м.
Хлопці
4.7
5.3
5.7
біл. 5.7
Дівчата
5.5
5.6
6.6
біл. 6.6
Біг 100м.
Хлопці
14.5
15.3
15.9
біл. 15.9
Дівчата
16.8
17.5
18.0
біл. 18.0
Стрибок у довжину з місця.
Хлопці
220
210
200
до 200 см.
Дівчата
185
170
155
до 155см.
Стрибок у довжину з розбігу.
Хлопці
410
380
350
до 350см.
Дівчата
310
280
250
до 250см.
Метання малого м’яча на дальність.
Хлопці
50
45
35
до 35м
Дівчата
25
20
16
до 16м
Рівномірний біг1500м.
Хлопці
6.20
7.00
7.30
біл.7.30
Дівчата
7.45
8..30
9.00
біл. 9.00
11
(7рік навчання)
Біг 30м.
Хлопці
4.5
5.1
5.5
біл. 5.5
Дівчата
5.5
5.8
6.7
біл. 6.7
Біг 100м.
Хлопці
14.3
15.0
15.8
біл. 15.8
Дівчата
16.8
17.8
18.3
біл. 18.3
Стрибок у довжину з місця.
Хлопці
225
215
205
до 205 см.
Дівчата
180
170
150
до 150см.
Стрибок у довжину з розбігу.
Хлопці
430
400
360
до 360см.
Дівчата
310
270
250
до 250см.
Метання малого м’яча на дальність.
Хлопці
55
50
40
до 40м
Дівчата
25
21
17
до 17м
Рівномірний біг 1500м.
Хлопці
6.10
6.50
7.20
біл.7.20
Дівчата
7.40
8.20
8.50
біл. 8.50
Урок № 2 ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ
Боротьбу, кулачний бій і взагалі усі вправи, що розвивали силу, греки відносили до важкої атлетики. Ясно, що назва «легка атлетика» сьогодні досить умовна, адже важко назвати, наприклад, біг на довжелезну дистанцію — марафон або метання молота «легкими» фізичними вправами.
Найдавнішим змаганням атлетів, безсумнівно, є біг.
Разюче, що сьогодні ми знаємо ім`я першого олімпійського чемпіона древньої Греції і дату, коли відбулася ця подія. Це трапилося в 776 р. до н.е. в Олімпії.
Переможець був один, тому що атлети змагалися на тих іграх тільки в бігу на один стадій (приблизно 192 м) — звідси слово «стадіон».
Переможця кликали Коріб, здається, він був кухарем з міста-поліса Эліди.
В Ермітажі, у Санкт-Петербурзі, можна побачити грецькі і римські пам`ятні медальйони, монети із зображеннями бігунів.
Змагалися і у метанні диска.
Були диски з дерева, каменю, заліза,бронзи, нерідко прикрашалися різьбленням, зображеннями птахів, тварин або сценами спортивних змагань. Вага диска була від 1,25 до 6,63 кг.
(Сьогодні диск важить 2 кг для чоловіків і 1 кг для жінок.)
Серед болільників іноді дуже цінувалися метателі спису. Їх охоче зображували і скульптори.
Сучасна легка атлетика раніше, ніж в інших країнах, почала культивуватися в Англії.
Ще у 1837 тут відбулися перші змагання з бігу на дистанцію близько 2 км. Учасниками цього змагання були учні коледжуміста Регбі.
Незабаром і в коледжах Ітона, Оксфорда, Кембриджу, Лондона також організуються спортивні змагання. Трохи пізніше в програму змагань включається біг на короткі дистанції, біг з перешкодами і метання ваги, з 1851 включені в програму стрибки в довжину і висоту з розбігу, а з 1864 — метання молота і штовхання ядра.
Новий етап почався з проведення щорічних змагань між університетами Оксфорда і Кембриджу.
У 1865 був заснований Лондонський атлетичний клуб, що проводив перші чемпіонати країни з легкої атлетики.
У 1880 в Англії була заснована аматорська легкоатлетична асоціація, що одержала права вищого органа з легкої атлетики в межуах Британської імперії, а також у її колоніях. У США перший атлетичний клуб з`явився в 1868 у Нью-Йорку. Але, мабуть, центрами розвитку легкої атлетики в Америці в ті роки стали університети. У 1880-90-і рр. легка атлетика як самостійний вид спорту починає культивуватися майже у всіх країнах Європи.
Відродження в 1896 Олімпійських ігор сучасності дуже вплинуло на розвиток легкої атлетики.
У програму Ігор I Олімпіади в Афінах (1896) були включені 12 видів легкоатлетичних змагань.
Майже всі медалі на цих Іграх завоювали американські легкоатлети. Правда, з появою в 1952 на олімпійських іграх збірної СРСР, в американців з`явилися серйозні конкуренти в легкій атлетиці. На Олімпійських іграх в Атланті (1996) 2000 атлетів розігрували 44 комплекти нагород (більше ніж у будь-якому іншому виді спорту).
Змагання для жінок з`явилися на олімпійських іграх у 1928, на Іграх 1996 жінки змагалися у 20 видах легкої атлетики, а вже на літньому чемпіонаті світу (1999) і Олімпіаді в Сіднеї (2000) жінкипочали змагатися в стрибках з шестом і метанні молота.
Нерідко саме змагання легкоатлетів-олімпійців ставали самими яскравими у житті Олімпіад.
Так було, наприклад, у Мехіко (1968), коли американський спортсмен Боб Бімон встановив феноменальний світовий рекорд у стрибках в довжину — 8 м 90 см (одразу на 55 см перевищивши світове досягнення). Цей виступ назвали «стрибком у 21 століття». Практично так воно і трапилося. Тільки через двадцять років цей результат був поліпшений.
Фантастичні секунди показала у забігах на 100 і 200 м на Олімпіаді в Сеулі американська бігунка Флоренс Гриффіт- Джойнер. Її рекорд тримається більше 14 років
Починаючи з чемпіонату світу у приміщенні 1993 року, який проходив у Торонто, збірна команда України з легкої атлетики здобула на чемпіонатах світу, Європи та Олімпійських Іграх 99 медалей різного гатунку.
Легкоатлетичні види
Класифікація і загальна характеристика легкоатлетичних вправ
Легкоатлетичні вправи поділяються на п'ять розділів:
ходьба, біг,
стрибки,
метання і багатоборства, які в свою чергу діляться на види, різновиди і варіанти.
Ходьба і біг — природні способи пересування людини, під час яких в динамічну роботу включаються майже всі м'язи тіла. Завдяки цьому підвищується обмін речовин, посилюється робота серцево-судинної, дихальної та інших систем організму.
Ходьба як фізична вправа має передусім оздоровче значення.
Біг — один із основних засобів всебічного фізичного розвитку, але разом з тим це і засіб активного відпочинку, оздоровлення і збереження працездатності. Під час бігу організм працює інтенсивніше, ніж при ходьбі.
Ходьбою і різними варіантами бігу можна поступово збільшувати фізичне навантаження. Крім всього іншого, і ходьба, і біг допомагають формувати і удосконалювати різні рухові якості і навички, потрібні для трудової діяльності людини: витривалість, швидкість, силу, спритність, уміння швидко і економно пересуватись, долати перешкоди і т. д. У процесі занять ходьбою і бігом виховуються також вольові якості, набуваються уміння розраховувати свої сили і орієнтуватися на місцевості.
Як засоби тренування ходьба і особливо біг допомагають підвищувати рівень досягнень в інших видах спорту.
Спортивна ходьба відрізняється від звичайної технікою рухів і має вдвічі більшу швидкість, що, звичайно, вимагає підвищених енергозатрат.
Заняття спортивною ходьбою зміцнюють внутрішні органи і системи, поліпшують їх працездатність.
Змагання з ходьби проводять на бігових доріжках стадіонів і на звичайних дорогах на дистанціях від 3 до 50 км включно. Учні (юнаки) 15-16 років змагаються лише на дистанціях 3 і 5 км, а 17-18 років — на 3,5 і 10 км.
Біг — найпоширеніший вид фізичних вправ, що входить до багатьох видів спорту (наприклад, спортивних ігор).
Перед стрибком чи метанням спортсмен звичайно робить розбіг.
У легкій ателетиці біг поділяють на гладкий, з перешкодами, естафетний і в природних умовах.
Гладкий — це біг по біговій доріжці стадіону (по колу проти годинникової стрілки) на дистанції від 30 до 30 000 м, сюди належать також біг на час — годину і дві години. Гладкий біг може бути на короткі (до 400 метрів включно), середні (500-2000), довгі (3000-10000) і наддовгі (до 42195м) дистанції. Юнаки можуть змагатися на дистанціях до 5000 м, дівчата — до 1000 м включно. На дистанції 400 м включно учасники біжать окремими доріжками, на 800 м — перші два повороти окремими, а решту — по спільній доріжці, на більші дистанцій — по спільній доріжці.
Біг з перешкодами має два різновиди. Для бар'єрного бігу на дистанція від 50 до 400 м рівномірно ставлять штучні однотипні перешкоди. Біг з перешкодами на 1500, 2000 і 3000 м проводиться через міцно встановлені (не перекидаються) бар'єри і яму з водою, що обладнується в одному з секторів стадіону. Хлопці шкільного віку можуть змагатися на всіх дистанціях, а дівчата — лише в бар(єрному бігу до 100 м включно.
Естафетний біг належить до командного виду: дистанція поділена на кілька етапів і кожен спортсмен пробігає лише один етап. В естафетному бігу етапи можуть складатися з однакових коротких або середніх дистанцій, або із змішаних. За умовами проведення естафети можуть бути зустрічними, по біговій доріжці стадіону, вулицями (кільцеві або зіркові).
Біг у природних умовах має два різновиди.
Крос проводиться по пересіченй місцевості (полями, луками але частіше у лісі) на дистанціях до 14 км включно. У кросі учні можуть змагатися на дистанціях 1, 2, 3, 5 км, а учениці — на 500 м, 1, 2 і 3 км.
Другий різновид бігу в природніх умовах — дорогами (польовими, шосейними) на дистанціях від 15 до 42 км 195 м. Традиційні пробіги також проводяться по дорогах.
Стрибок належить до природного і швидкого способу долання перешкод: для нього характерні короткочасні, але максимальні нервово-м'язові зусилля.
Стрибки зміцнюють м'язи ніг і тулуба, розвивають такі якості, як сила, швидкість, спритність і сміливість, навчають орієнтуватися в просторі, концентрувати зусилля.
Стрибки можна виконувати з місця і з розбігу.
Легкоатлетичні стрибки з розбігу поділяються на два види:
через вертикальні перешкоди (у висоту і з жердиною) і через горизонтальні (у довжину і потрійний). Хлопці можуть змагатися з усіх видів стрибків, трійний).
Хлопці можуть змагатися з усіх видів стрибків, дівчата — з стрибків у висоту і довжину.
Метання — це вправи у штовханні і киданні спеціальних спортивних приладів на дальність.
Вони характеризуються короткочасними інтенсивними ("вибуховими") зусиллями м'язів рук, плечового пояса, тулуба і ніг при їх координованій взаємодії.
Метання сприяють гармонічному розвиткові всієї мускулатури тіла.
Залежно від способу виконання легкоатлетичні метання поділяються на три види:
1) кидком із-за голови (малий м'яч, граната, спис) з прямолінійного розбігу;
2) з поворотом (диск, молот);
3) поштовхом (ядро).
Історія розвитку легкої атлетики в Україні
Легка атлетика в Україні - це понад 75 тисяч спортсменів, більше тисячі тренерів, десятки тисяч прихильників оздоровчого бігу, мільйони вболівальників. Минуле чотириріччя було досить успішним для найсильніших вітчизняних легкоатлетів: 2001 рік - чемпіонати світу (Лісабон, Едмонтон) - завойовано 5 медалей, Всесвітня Універсіада (Пекін) - 6 медалей; 2002-й - чемпіонати Європи (Відень, Мюнхен) - 9 медалей, чемпіонат світу серед юніорів (Кінгстон) - 2 медалі; 2003 - чемпіонат світу (Бірмінгем, Париж) - 7 медалей, чемпіонат Європи серед молоді - 8 медалей; 2004 рік - зимовий чемпіонат світу (Будапешт) - 4 медалі, 3-тє місце в командному заліку. Нині понад 20 українських легкоатлетів у своїх видах входять до світових двадцяток найкращих спортсменів, зокрема 13 з них посідають провідні позиції у світі (1-8 місця). За підсумками чемпіонату світу серед юніорів молодіжна збірна України з легкої атлетики 2004 року посіла почесне 7-ме місце.
Як зазначає головний тренер національної команди з легкої атлетики Валерій Александров, визнано успішними виступи наших атлетів на Олімпіаді-2004: завойовано 4 медалі (Юрій Білоног - золота у штовханні ядра, Олена Красовська - срібна у бігу на 100 м з бар'єрами, Вікторія Стьопіна і Тетяна Терещук-Антипова - бронзові відповідно у стрибках у висоту і у бігу на 400 м з бар'єрами). Всі медалі завойовані ними за дуже жорсткої конкуренції з боку перш за все атлетів США. Однак не в усіх номерах програми реалізовані потенційні можливості національної команди. За кількістю завойованих золотих медалей вона посіла 12-те місце, за загальною кількістю медалей - 7-8-ме, за кількістю фіналістів змагань олімпійської програми (загальнокомандне місце за сумою очок) - 9-те.
За 2001-2005 рр. у 38 номерах Олімпійської програми 92 Українських легкоатлетів мали допуск на участь в Олімпіаді 2004 року, виступали за національну збірну команду 54 спортсмени.
Урок №3 Спеціальні легкоатлетичні вправи.
Спеціальні бігові вправи (СБВ) виконують, аби зміцнити м’язи і зв’язки, поліпшити техніку бігу (практично всі бігові вправи спрямовано на те, щоб у вас була правильна постановка стопи, підйом стегна, захльост тощо), розвинути внутрішньом’язову координацію (швидкість, силова стабілізація ніг).
1.Біг із захльостуванням гомілки
2.Біг з підняттям стегна
3.Біг на прямих ногах
4.Олений біг
5.Велосипед
6.Випади
7.Біг насіння
8.Біг з вистрибуванням на одній нозі
9.Стрибки на кожній нозі
Підбірка взривних вправ, щоб швидко бігати.
Запитання
1. Які ви знаєте спеціальні легкоатлетичні вправи.
Урок
№ 4 Комплексне тестування школярів „Крок до здоров’я”
«Гнучкість»розповідає-дає визначення, форми, вік для розвитку та рекомендації для її досягнення, розвиток гнучкості: Гнучкість — це здатність до виконання рухів з великою амплітудою.Форми гнучкості: активна (природна) і пасивна (проявляється при допомозі додаткових зусиль з використанням партнера, обтяження). Найкраще гнучкість розвивається: у віці 7-10 р. Методичні рекомендації при розвитку гнучкості:
1)вправи виконувати після старанного розігрівання м’язів організму; 2)вправи повторювати 8-10 разів невеликими серіями; статично утримати положення 5-6 сек. 3)припиняти виконання вправи за появи больових відчуттів; 4)не виконувати вправи за перевтоми; 5)вправи виконувати з поступовим збільшенням амплітуди рухів; 6)чергувати виконання вправ із розслабленням.
Комплекс вправ сидячи, лежачи на спині №1, комплекс вправ в парах №2, вправи на гімнастичній стінці №3, тренувальний комплекс по дням, інтерв’ю з видатним спринтером Валерієм Борзовим, а також фотокартки однокласників які тренують гнучкість.
«Розгибання тулуба»
визначення, форми, вік для розвитку та
рекомендації тренування гнучкості, значення і методика коригуючої гімнастики
для формування постави(Щоб мати правильну поставу, потрібно виконувати багато
вправ для м’язів спини, черевного пресу, плечевого
поясу, шиї, ніг і постійно контролювати положення свого тіла. Методика
коригуючої гімнастики для формування постави: 1) Добираючи вправи, слід
враховувати їх вплив на всі групи м’язів і суглобів; 2) Вправи починаються і
закінчуються ходьбою на місці з енергійними рухами рук; під час ходьби
виконуються вправи з потягування, в яких основну увагу потрібно звернути на
прогинання в грудній клітці та на правильне дихання; потім вправи для м’язів
тулуба, ніг (нахили, повороти, випади, згинання і розгинання, стрибки тощо). 3)
використовувати вправи з предметами (гімнастична палиця, гантелі)., стаття «діти з сколіозом», комплексні вправи №1,№2,
руховий режим, цікава подія з лижником, тренувальний комплекс по дням, а також фотокартки однокласників які
розгинають свій тулуб.
«Рост і вага» розглядає такі питання вплив занять спортом на
формування особистості, від чого залежить зріст
(поняття біологічний ріст), свідотство Сергія Бубки, 35-ти разовий рекордсмен
світу, Олімпійський чемпіон зі стрибків із жердиною, як він поставив за мету підрости і як
він цього досяг (Доведено, що ріст тіла у довжину насамперед залежить від
діяльності ендокринних залоз. У свою чергу, функціонування цих залоз залежить
від нервової системи. Тому для росту дуже важливим є потужний психологічний
стимул і глибока віра в успіх. В мене віру вселив мій тренер В.О.Лонський,
авторитет якого для мене завжди був непохитним. Віктор Олексійович запевнював мене в тому, що я виросту і велів
кожний рік писати зобов'язання, які я вивішував у своїй кімнаті на самому
видному місці. Перший раз я написав, що зобов'язуюсь за цей рік підрости на 5 см. Після того, як я дійсно за цей рік підріс рівно на 5 см, я знову написав, що протягом року зобов'язуюсь
підрости ще на 5 см. І знову підріс. Втретє (за порадою
Лонського) написав, що підросту на 7 см, а насправді додав 8 см. Мій зріст досяг 186 см”.);
комплекси вправ з гантелями №1,№2, та
спеціальний комплекс вправ, тренувальний
комплекс по дням, поради, лікування та профілактика, «переїдання – твій ворог» а
також фотокартки однокласників які зміцнюють своє здоров’я.
«Човниковий біг» розглядає Спритність — це здатність людини швидко засвоювати
нові рухи. Спритність
розвивається такими вправами: 1) рухливі та спортивні ігри; 2)біг з
перешкодами; 3)загальнорозвиваючі вправи з предметами; 4)гімнастичні і
акробатичні вправи; 5)вправи з рівноваги, бігу, стрибків, метань. Правила розвитку спритності: 1)використовувати нові вправи; 2)виконувати вправи з незвичних вихідних
положень; 3)виконання
асиметричних рухів; 4)вправи
виконувати на початку уроку, не доводити організм до втоми; 5)тривалість відпочинку повинна бути
достатньою; наступна вправа виконується майже на свіжі сили. Контрольна вправа для визначення
спритності: човниковий біг 3 по 10м, або 4 по 9 м.; Повчальна історія Олега Блохіна — заслуженого
майстеру спорту, дворазовий володар Кубка кубків, Суперкубка УЄФА, золотий
м'яч: “Коли мені виповнилося 10 років, батько привів мене до дитячої
футбольної школи “Динамо”… Премудрості тренувань давалось мені легко, але мене
частенько сварили за індивідуалізм, небажання поділитися м'ячем із товаришами і
наполегливе прагнення самому пробити по воротах. Гадаю, мене все-таки мало
наказували і мало сварили і моїм першим тренерам так і не вдалося відучити мене
від безглуздої звички; вже граючи за основну команду “Динамо”, я довго грішив
індивідуальними діями, чим, мабуть, наносив немалу шкоду діям команди.
Оглядаючись на ті роки і спостерігаючи за сьогоднішньою молоддю, усе глибше
розумію, що відома формула футболу П'єра де Кубертена: “Ти сам можеш зробити
удар, але твій товариш у більш вигідному положенні. Ти віддаєш йому м'яч. У цій
грі один за всіх і всі за одного” - частіше виконуються лише наполовину. На
жаль, і мій досвід — тому підтвердження, значно легше і простіше навчитись
поважати у грі себе як особистість, а не саму гру…” Які твої дії, коли твій
товариш знаходиться у більш вигідному положенні під час гри? Замітка гігієнічні вимоги, комплекс вправ №1,№2,№3; , тренувальний комплекс по дням, а також фотокартки однокласників
які розвивають свою спритність.
«Згибання та розгинання рук» розглядає питання сили. ·Сила
— це здатність людини переборювати зовнішній опір
або протистояти йому через м'язове напруження.
·Сила
поділяється від режиму діяльності: динамічна ( при переміщеннях у просторі) і
статичні (утримання положення тіла або ваги).
·Рекомендовано
розвивати силу з 8-10 років.·Засоби
розвитку сили: підтягування, згинання та розгинання рук, присідання, стрибки,
лазіння по канату, перетягування та перенесення вантажу, вправи з гантелями,
штангою, вправи з набивним м'ячем, вправи на тренажерах тощо. Замітка «особливості розвитку м’язової
сили», порада Лариси Карлової, заслуженого майстеру спорту, чемпіонка XXI,XXII Олімпійських ігор
з гандболу: “Мені подобалось ходити на
тренування, було цікаво і весело. Правда, про це зараз і згадувати смішно, була
дуже маленького зросту, хоча швидко бігала, далеко стрибала, взагалі була
жвавою і неспокійною. Але кидок у мене був дуже слабенький — не могла з шести
метрів докинути до воріт… Враховуючи нашу слабку фізичну підготовку, тренер
давав нам завдання додому. Ми завели щоденники, в яких батьки повинні були
після виконання нами спеціальних вправ підписуватись. Звичайно, всі приходили
на тренування з підписаними, та через місяць, після здачі контрольних
нормативів, стало видно, хто обманював сам себе. Такі відсіювались, бо відбір
був серйозний. Думаю, що це правильно. Брехня, що починається у спорті з
дитинства, не дозволить стати визначним спортсменом, а тим паче чесним”. Комплекс
вправ №1,№2,№3; , тренувальний
комплекс по дням, а також фотокартки однокласників які розвивають свою силу
«Стрибок у довжину». Способи
стрибків у довжину, від чого залежить ефективність стрибка, правила самостійних
занять, правила гігієни. Вислів « Щоб досягти чогось справжнього, треба
повністю віддаватись своїй справі і чимось жертвувати. Життя прісне і не
цікаве, якщо не ставиш перед собою високі цілі» Сергій Бубка, Президент НОК України,
олімп. чемпіон, 35-разовий рекордсмен світу у стрибках з жердиною (6,15 м — Донецьк, 1993р.). Комплекс
вправ №1,№2,№3; , тренувальний
комплекс по дням, а також фотокартки однокласників які сфотографовані в
стрибках.Досягнення в стрибках - способом«ножниці» :Боб Бімон (1968р) в
Олімпійськім Мехіко стрибнув на 8.90 м. Майк Пауєл (1991р) стрибнув на 8,95 м.
«Піднімання тулуба».
Замітка «Качаємо прес –для хлопчиків, для дівчат»; поняття сили та методи її
розвитку; Комплекс вправ №1,№2,№3; тренувальний комплекс по дням, а також
фотокартки однокласників які розвивають свою силу; Олександр Волков —
заслужений майстер спорту, чемпіон XXIV
Олімпійських ігор (1988), чемпіон
Європи з баскетболу. «Перемоги солодкі та приємні. Вони одночасно підносять тебе до спортивного
Олімпу, де зразу ж починаєш відчувати себе богом. Але для становлення
спортсмена як особистості значно важливіші поразки. Вони повертають тебе на
грішну землю, позбавляють матеріальних благ і вже на наступний ранок ти,
усвідомлюєш усі свої приставки “екс”, починаєш нове життя. І якщо вчишся на
помилках, готовий до самовідречення і можеш, закотивши рукава, знову запрягтися
у чорнову роботу, на твою вулицю знову обов'язково прийде свято. Головне — не
чекати, а працювати і вірити».А чи робиш ти
висновки зі своїх поразок?
Здоров’я – це найвище благо, дароване людині. Без нього життя не може бути
повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто діти-через необізнаність, дорослі-через
легковажність бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а повернути- дуже важко, інколи неможливо.
Бог
дарує здоров’я: його потрібно
належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Збереження і зміцнення здоров’я
молодого покоління - найважливіша функція шкільної освіти.
Контрольні
навчальні нормативи і вимоги для учнів 5 класу
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних
досягнень учнів
початковий
середній
достатній
високий
Біг 30м, сек.
хлопці
дівчата
більше 7,0
більше 7,4
7,0
7,4
6,5
6,9
5,8
6,2
Біг 60 м,сек.
хлопці
дівчата
більше 11.8
більше 12,0
11.8
12,0
10.8
11.2
10.0
10.5
Метання малого м’яча на дальність, м
хлопці
дівчата
менше 15 менше 10
15
10
22
13
28
16
Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги», см
хлопці
дівчата
менше 240 менше 200
240
200
260
220
280
240
Стрибок у висоту способом «переступання», см
хлопці
дівчата
менше 70 менше 60
70
60
80
70
90
80
Стрибок у довжину з місця, см
хлопці
дівчата
до120
до110
120
110
140
120
160
140
Рівномірний біг без урахування часу, м
хлопці
дівчата
600
500
600
500
800
800
1000
1000
Контрольні навчальні нормативи і вимоги для учнів 10 класу
Зміст навчального матеріалу
Рівень
навчальних досягнень учнів
початковий
середній
достатній
високий
Біг 30м, сек:
хлопці
дівчата
більше 5,7
більше 6,6
5,7
6,6
5,3
5,9
4,7
5,5
Біг 100м
хлопці
дівчата
більше 15,9
більше 18,0
15,9
18,0
15,3
17,5
14,5
16,8
Метання малого м’яча на дальність з розбігу, м:
хлопці
дівчата
до35
до16
35
16
45
20
50
25
Стрибок у довжину з розбігу , см:
хлопці
дівчата
до350
до 250
350
250
380
280
410
310
Стрибок у довжину з місця
см:
хлопці
дівчата
до200
до155
200
155
210
170
220
185
Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» см
хлопці
дівчата
до 90
до75
90
75
105
85
120
100
Біг на1500м хв., сек.:
хлопці
більше 7,30
7,30
7,0
6,20
дівчата
більше 9,00
9,00
8,30
7,45
Урок № 5 Дитяча легка атлетика.
Запитання:
1. Назвіть які види дитячої легкої атлетики ви знаете?
Урок № 6 Біг на короткі відрізки
Поради або правила виконання бігу на короткі дистанції:
ØТоркайся доріжки тільки носками ніг;
ØСтупні ніг переміщуй майже по одній лінії;
ØБіжи тільки по своїй доріжці;
ØРобіть широкі і швидкі кроки;
ØРуки рухай у напрямку бігу;
ØНе стискай кулаки, не зціплюй зуби та не напружуй рота;
ØНа фінішну стрічку набігай з максимальною частотою кроків;
ØПам’ятай, перемога надається учневі, чиї груди на фініші бути попереду;
Запитання:
1. Назвіть з яких фаз складається спринтерський біг?
Урок № 7Стрибки у довжину з розбігу.
Запитання:
1. Назвіть з яких фаз складається стрибок у довжину?
Урок № 7.1.Стрибки у висоту з розбігу.
Запитання:
1. Назвіть з яких фаз складається стрибок у висоту?
2. Які способи стрибка у висоту ви знаєте?
Стрибки у висоту з жердиною.
Урок № 8Метання
Запитання:
1. Назвіть з яких частин складається метання мяча на дальність?
2. Які види метання ви знаєте?
Урок № 9 Біг на середні та довгі відстані..
Запитання:
1. Назвіть з яких відрізків складається біг довгі відрізки?
2. Які вправи ви знаєте для розвитку витривалості?
Витривалість - це
здатність виконувати роботу заданого характеру впродовж можливо довшого часу.
У
спорті витривалість, це здатність організму чинити опір стомленню під час
тривалого виконання спортивних вправ. Рівень розвитку витривалості визначається
перш за все функціональними можливостями серцево-судинної і нервової систем,
рівнем обмінних процесів, а також координацією діяльності різних органів і
систем. Істотну роль при цьому виконує той, що так звана економізує функцій
організму. На витривалість разом з цим робить вплив координація рухів і сили
психічних, особливо вольових процесів спортсмена.
Оскільки
працездатність в руховій діяльності залежить від багатьох чинників, зокрема від
швидкісних і силових якостей людини, слід враховувати два типи показника
витривалості: абсолютні і відносні, парціальні. У практиці розрізняють 2 види
витривалості: загальну і спеціальну .
Загальна
витривалість - це здатність тривалий час проявляти м'язові зусилля при
невисокій інтенсивності. Одна з найважливіших особливостей загальної
витривалості - це здібність до широкого перенесення, тобто загальна
витривалість, яка розвинена біговими засобами на тренуваннях і проявляється при
бігу, знаходиться у прямому взаємозв'язку з результатами в лижній гонці, при
ходьбі. Вважається, що загальна витривалість є основою для розвитку всієї решти
різновидів прояву витривалості. Прояв загальної витривалості залежить від
спортивної техніки (в першу чергу від економічності робочих рухів) і від
здатності спортсмена "терпіти", тобто протистояти наступаючому
стомленню шляхом концентрації вольових зусиль.
Урок № 10 Спортивна та скандинавська ходьба.
Запитання:
1. Назвіть різницю між бігом та спортивною ходою?
2. Які переваги скандинавської ходи від звичайної?
Урок № 15 Створюючи свою систему тренувань. Проект "Активні парки".
Про проект
Соціальний проект Президента України і Міністерства молоді та спорту України «АКТИВНІ ПАРКИ - ЛОКАЦІЇ ЗДОРОВОЇ УКРАЇНИ» - розробка навігаційних карт безкоштовних для відпочинку населення в парках та скверах. Основним призначенням є залучення людей до систематичних тренувальних сесій, спрямованих на розвиток основних рухових якостей - загальна витривалість, сила, спритність, координація, гнучкість, швидкість.
Тобто людина, яка відвідує Активний парк, може розрахувати на збереження і зміцнення здоров'я і зниження негативного впливу на організм одного з основних факторів ризику - гіподинамії.
Регулярне виконання системи навіть нескладних вправ сприяє роботі імунної системи, зберігає стійкість людини до несприятливих факторів зовнішнього середовища, в тому числі до вірусних захворювань.
Як приємне доповнення, людина отримує профільний травматизм, знижує вплив вікових змін на організм та формує активне довголіття.
Немає коментарів:
Дописати коментар