Волейбол





Волейбол

Вступ.

ГО Федерація Волейболу України

Підручник: Фізична культура

                                   Волейбол: 136 - 165 ст.


Світові відеоуроки по волейболу





Дитячо-юнацька спортивна школа (Чумаківський ліцей)





10 запитань по волейболу.

 


 Контрольні навчальні нормативи і вимоги 


для учнів 5 класу


Навчальні нормативи

                   Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий



Згинання та розгинання рук в упорі лежачи(кількість разів):

 хлопці (від підлоги)

 дівчата(від лави)

 

 


до 4

до 4

 

 

 

4

4

 

 

 

7

6

 

 

 

10

8

Нахил уперед з положення сидячи(см):

хлопці

дівчата

 

до 2

до 5

 

2

5

 

3

7

 

5

10

Піднімання тулуба в сід за 30сек:

хлопці

дівчата

 

 

10

9

 

 

10

9

 

 

20

18

 

 

28

27

Зміст навчального   матеріалу

Рівень навчальних досягнень учнів

низький

середній

достатній

високий

Передача м’яча над собою двома руками зверху

хл.

 

дів.

до 3

 

до 2

3

 

2

4

 

3

5

 

4

Прийом м’яча знизу над собою

хл.

 

дів.

до 2

 

1

3

 

2

4

 

3

5

 

4



Контрольні навчальні нормативи і вимоги для учнів 6 класу

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий



Згинання та розгинання рук в упорі лежачи

(к-сть):

 хлопці (від підлоги)

 дівчата(від лави)

 

 

 

 до 6


до 5

 

 

 

6


5

 

 

 

10


7

 

 

 

14


9

Нахил уперед з положення сидячи(см):

хлопці

дівчата

 

 

до 2

до 6

 

 

2

6

 

 

4

8

 

 

6

11

Піднімання тулуба в сід за 30сек:

хлопці

дівчата

 

 

до 11

до 10

 

 

11

10

 

 

19

18

 

 

29

28

Зміст навчального   матеріалу

Рівень навчальних досягнень учнів

низький

середній

достатній

високий

Передача м’яча над собою двома руками зверху

хл.

 

дів.

до 3

 

до 2

3

 

2

4

 

3

6

 

5

Прийом м’яча знизу над собою

хл.

 

дів.

до 2

 

1

3

 

2

4

 

3

6

 

5



Контрольні навчальні нормативи і вимоги для учнів 7 класу

Навчальні нормативи

                   Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий


згинання та розгинання рук в упорі лежачи, разів:

хлопці від підлоги

дівчата від лави

 

 

 

до 9

до 6

 

 

 

9

6

 

 

 

14

9

 

 

 

18

12

Нахил уперед з положення сидячи(см):

хлопці

дівчата

 

 

до 2

до 7

 

 

2

7

 

 

4

9

 

 

7

12

Піднімання тулуба в сід за 30сек:

хлопці

дівчата

 

 

До12

До11

 

 

12

11

 

 

20

19

 

 

30

29

Зміст навчального матеріалу

Рівень навчальних досягнень

початковий

середній

достатній

високий

Передача м’яча в стіну двома руками зверху (відстань 3 м)                                                   хл

 

      до 4

4

5

6

                                               дів.

до 3

3

4

5

Прийом м’яча знизу від стіни (відстань 2 м)                                                   хл.                         

до 3

3

4

6

                                                  дів.

до 2

2

3

4



Контрольні навчальні нормативи і вимоги для учнів 8 класу

Навчальні нормативи

                   Рівень компетенцій

початковий

середній

достатній

високий


Згинання та розгинання рук в упорі лежачи, разів:

хлопці від підлоги

         дівчата від лави

 

 

до 12

до 8

 

 

12

8

 

 

18

12

 

 

25

15

Нахил уперед з положення сидячи (см):

        хлопці

                   дівчата

 

 

до 2

до 9

 

 

2

9

 

 

5

11

 

 

9

14

Піднімання тулуба в сід за 30сек:

       хлопці

                   дівчата

 

 

До 14

До 13

 

 

14

13

 

 

22

21

 

 

32

31

Зміст навчального матеріалу

Рівень навчальних досягнень учнів

Початковий

Середній

Достатній

Високий

Передача м’яча двома руками зверху в парах (відстань 2 м)     хл        

до 3

3

5

6

                                дів

до 3

3

4

5

Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах (відстань 3 м)         хл

 

 

 

до 2

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

                                      дів

0

1

2

3

Нижня пряма або бокова подачі  

(6 спроб)                 хл                         

1

2

3

4

                                    дів

0

1

2

3



Контрольні навчальні нормативи і вимоги для учнів 9 класу

Навчальні нормативи

Рівні компетентності

низький

середній

достатній

високий


Згинання та розгинання рук в упорі лежачи, разів:

                      хлопці

                     дівчата

 

 

до12

до 8

 

 

12

8

 

 

18

12

 

 

25

15

 

Нахил уперед з положення сидячи:

                      хлопці

                     дівчата

 

 

 

до2

до9

 

 

 

2

9

 

 

 

5

11

 

 

 

9

14

Піднімання тулуба в сід за 30 сек:

                      хлопці

                     дівчата

 

 

14

13

 

 

14

13

 

 

22

21

 

 

32

31

Зміст навчального матеріалу

Рівень навчальних досягнень учнів

Початковий

Середній

Достатній

Високий

7 верхніх прямих подач:                      

                                                                                   

хл                                                                     дів

 

 

1

Жодної подачі

 

 

2

1

 

 

3

2

 

 

4

3

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах                              хл.

до 3

3

4

5

                                              дів

до 2

2

3

4

Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах                         хл.

до 2

2

3

4

                                              дів.

0

1

2

3



Контрольні навчальні нормативи і вимоги для учнів 10 класу

Навчальні нормативи

Рівні компетентності

низький

середній

достатній

високий


 

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи, разів:

        хлопці від підлоги

        дівчата від лави

 

 

 

до15

до 8

 

 

 

15

8

 

 

 

22

13

 

 

 

30

15

 

Нахил уперед з положення сидячи (см):

                      хлопці

                     дівчата

 

 

 

до3

до11

 

 

 

3

11

 

 

 

6

15

 

 

 

10

18

Піднімання тулуба в сід за 60 сек:

                      хлопці

                     дівчата

 

 

до20

до18

 

 

20

18

 

 

40

38

 

 

55

48

Стрибки зі скакалкою за 30сек                    хл.,     дівч.

 

до 50

 

50

 

65

 

75

Зміст навчального матеріалу

Рівень навчальних досягнень

низький

середній

достатній

високий

верхня пряма подача (з 6 спроб)

хлопці

дівчата

 

 

 

до 2

жодного

 

 

 

2

1

 

 

 

3

2

 

 

 

4

3

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах

хлопці

 

до 4

4

5

6

дівчата

до 3

3

4

5

Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах

                                         хлопці

до 4

      4

5

6

дівчата

до 3

3

4

5



Контрольні навчальні нормативи і вимоги для учнів 11 класу

Навчальні нормативи

Рівні компетентності

низький

середній

достатній

високий


Згинання та розгинання рук в упорі лежачи, разів:

        хлопці від підлоги

        дівчата від лави

 

 

 

до15

до 9

 

 

 

15

9

 

 

 

25

13

 

 

 

35

16

 

Нахил уперед з положення сидячи (см):

                      хлопці

                     дівчата

 

 

 

До4

До 7

 

 

 

4

7

 

 

 

7

9

 

 

 

11

16

Піднімання тулуба в сід за 60 сек:

                      хлопці

                     дівчата

 

 

до20

до20

 

 

20

20

 

 

48

45

 

 

58

55

Стрибки зі скакалкою за 30сек                         хл., дівч.

 

до 55

 

55

 

65

 

78


Зміст навчального матеріалу

Рівень навчальних досягнень

низький

середній

достатній

високий

верхня пряма подача (з 6 спроб)

хлопці

дівчата

 

 

 

до 2

жодного

 

 

 

2

1

 

 

 

3

2

 

 

 

5

4

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах

хлопці

 

до 4

4

5

7

дівчата

до 3

3

4

6

Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах

                                         хлопці

до 4

      4

5

7

дівчата

до 3

3

4

6



 


 Урок № 1  Історія розвитку волейбола.




Запитання:
1. Що таке волейбол ?
2. Назвіть винахідника волейболу?
3. В якому році була створена гра ?
4. Які є різновиди волейболу ?

 


 Урок № 2  Правила гри 
Малюкбол (Піонербол) 1- 4 класи
 

 Волейбол 5 - 11 класи




Запитання:
1. Назвіть основні правила гри ?
2. Основні технічні прийоми ?
 



 Урок № 3  Стійка та переміщення гравця.
Навчальне відео - волейбольна треніровка.













































 






 Урок № 4 Прийом та передача м'яча зверху.
Запитання:
1. Що таке передача м'яча зверху?
2. Як виконується передача?
3. Які є помилки  у передачі зверху?
 


 Урок № 5 Прийом та передача м'яча знизу.

Запитання:
1. Що таке передача м'яча знизу?
2. Як виконується передача?
3. Які є помилки  у передачі знизу?
 



 Урок № 6 Подача.
Нижня пряма подача 5 - 7 класи.

Верхня пряма подача 8 - 11 класи.

Запитання:
1. Що таке подача м'яча ?
2. Які ви знаєте види подачі ?
3. Які є помилки  у подачі ?


 
 Урок № 7  Атакуючий удар.
Запитання:
1. Що таке атакуючий удар ?
2.  Які є помилки  в атакуючому ударі ?
 



 Урок № 8  Блокування. 

Запитання:
1. Що таке блокування ?
2.  Які є помилки  в блокуванні ?
 



 Урок № 9  Тактика захисту. 

Тактика захисту

Індивідуальні тактичні дії. Вивчають й удосконалюють індивідуальні тактичні дії разом із удосконаленням прийомів техніки гри в захисті. Індивідуальні тактичні дії зумовлюються вибором місця та доцільним застосуванням прийомів техніки. 

Розрізняють індивідуальні тактичні дії, що застосовуються для прийому подачі, нападаючих ударів і блокування.

Тактика прийому подач. Гравець визначає своє місце на майданчику залежно від характеру наступної подачі суперника. 
Для прийому сильних подач рекомендується стояти далі від сітки, а для слабких — ближче до неї. 
Гравці повинні вміти організовувати й успішно здійснювати різні тактичні комбінації з завчасно обумовленою зміною місць. Залежно від траєкторії і сили подачі м'яча, гравець визначає спосіб його прийому, а напрямок руху — від розміщення партнерів. Для того, щоб тактично грамотно діяти при прийманні м'яча з подачі, слід знати:
1. Якщо м'яч з подачі летить між двома гравцями, його повинен прийняти той, до якого м'яч наближається з правої сторони.
2. Якщо два гравці розміщуються не на одній лінії, то м'яч повинен приймати той, хто знаходиться до нього ближче.
3. Якщо м'яч летить вище від піднесених рук гравця, то його повинен приймати партнер другої лінії.
Тактика прийому нападаючих ударів. Щоб правильно вибрати місце при прийомі м'яча від нападаючого, необхідно визначити, з якої зони суперник виконує нападаючий удар. Після цього визначають напрямок нападаючого удару й готуються до переміщення в зону удару. Вибір місця захисником залежить від висоти стрибка нападаючого і від того, на якій відстані од сітки знаходиться м'яч. 
Спосіб прийому м'яча і можливий напрямок його руху залежить від характеру нападаючого удару. Уміння спостерігати за діями суперника допомагає правильно вибирати місце на майданчику. Якщо оцінка дій суперника безпомилкова, то ви маєте змогу своєчасно вибрати позицію та спосіб прийому м'яча.
Тактика блокування. У сучасному волейболі підвищилась роль індивідуального блокування, коли кожний гравець персонально відповідає за дії суперника відповідної зони. 
Блокуючий насамперед повинен вміти передбачати, з якої зони виконуватиметься нападаючий удар. Після переміщення в потрібну зону, визначають доцільність блокування залежно від виконання нападаючого удару. Потім визначають момент стрибка на блок і постановку рук відповідно до напрямку удару. Тому при вивченні тактики блокування особливу увагу звертають на вибір місця і своєчасність стрибка, розміщення рук над сіткою, вміння стежити за діями нападаючого в момент удару й швидке переключення на інші
Групові тактичні дії у захисті складаються із взаємодії двох-чотирьох гравців в середині лінії (передньої — блокуючий і партнер, задньої — в захисті й на страхуванні),  також між лініями при прийманні м'яча від нападаючи ударів і на страхуванні. Головне у взаємодії те, що гравці які не беруть участі в блокуванні, повинні забезпечити прийом м'яча в зонах, не закритих блоком.
 




 Урок № 10  Тактика нападу.

Тактика нападу

Індивідуальні тактичні дії вивчають, удосконалюючи прийоми техніки нападу.

У нападі гравці повинні вміти правильно вибирати місце на майданчику й способи дій, спрямовані на організацію атаки, володіти різноманітними нападаючими ударами і застосовувати їх залежно від конкретної ігрової ситуації. 
Гравцеві слід зайняти таке положення, яке дасть йому змогу добре бачити партнерів і суперників, майданчик, сітку й напрямок польоту м'яча, щоб створити передумови для успішного виконання ігрових прийомів.
Тактика подач. Основним завданням подачі є не лише вміле введення м'яча в гру, а й виграш очка з подачі. Подачу націлюють на зв'язуючого або активного нападаючого гравця на лінії, який зв'язує комбінації, пересуваючись на заздалегідь передбачені місця. 
Волейболіст повинен вміти виконувати силові й націлені подачі. Силову подачу використовують, якщо вона стабільна, а суперники слабо володіють прийомом. Подачу з високою траєкторією виконують тоді, коли метеорологічні умови (сонце, вітер) заважають суперникові. Подачі виконують на передню лінію майданчика, якщо суперники готуються приймати сильну подачу. Слід чергувати сильні й націлені подачі, подавати на гравця суперника, який виходить для виконання передачі.
Тактика передач. У сучасному волейболі якість володіння передачею є основою застосування тієї чи іншої системи гри. Команда, яка досконало володіє першою передачею, може використовувати будь-яку систему. 
Перш ніж виконати передачу, слід визначити її напрямок, щоб створити найкращі умови гравцеві, що нападає, для завершення атаки. Передачі направляють нападаючому, проти якого грає слабший блокуючий гравець команди суперників.  Доцільно виконувати передачі на край сітки й швидкісні для ускладнення дій блокуючих команди суперників. Передачі слід направляти сильнішому нападаючому гравцеві, використовуючи його індивідуальні особливості. Якщо гравець недостатньо підготовлений до завершення атаки, то передачу йому роблять вертикально, на певній висоті та у визначеному місці. Для будь-якої тактичної комбінації важливою є перша передача: вона дає змогу перейти від захисту до нападу.
Тактика нападаючих ударів. Універсально підготовлений нападаючий уміє виконувати удари на різній відстані од сітки, із стрибком після розбігу й з місця, після різних за характером передач. 
При виконанні нападаючих ударів слід враховувати слабіші місця в захисті команди суперника, обов'язково вміти змінювати напрямок нападаючих ударів, чергувати сильні, слабші нападаючі удари з обманними, спрямовувати нападаючий удар на суперника, який погано володіє прийомом м'яча.

Групові тактичні дії — це взаємодія кількох гравців, спрямована на підготовку і успішне завершення атаки. Основою групових тактичних дій у нападі є взаємодія гравця, що виконує передачу на удар, і нападаючого гравця. Групові тактичні дії здійснюються гравцями передньої лінії, якщо передача виконується гравцем зони 3 (2,4), та після взаємодії гравця передньої й задньої ліній, коли другу передачу виконано із зони 1 (5,6). Виконання передачі гравцем, який виходить із задньої лінії, дає змогу всім гравцям передньої лінії брати активну участь в нападі. Взаємодії гравців залежать від системи гри в нападі й захисті.

Командні тактичні дії — це взаємодія всіх гравців, спрямована на подолання опору суперника.
 



 Урок №11    Спеціальні вправи волейболіста.
Спеціальні стрибкові вправи.

Школа волейболу від Академії "Прометей"


Перевір свої знання !




















Немає коментарів:

Дописати коментар

 26.10.2024 Першість дівчачих команд по волейболу ДЮСШ